Începutul partidei (continuare)
Cu cea de-a cincea mutare, negrul îşi întăreşte colţul din stânga-jos, jucând la F3. Acest gen de mutări de consolidare se cheamă Shimari (închidere în japoneză).

Similar, mutarea următoare este făcută de alb pentru a-şi întări colţul din dreapta-jos.

În continuare, negrul joacă lângă o piatră albă - J10. Aceasta ameninţă o invazie a negrului în colţ, cu alte cuvinte: dacă albul nu răspunde, negrul îi poate distruge colţul, cu o mutare de genul L11, numită Kakari (atac, ochire).

Albul contraatacă cu J11. Negrul îl opreşte cu H11, după care ambii îşi consolidează poziţiile (K11, G10).

Următoarea mutare a albului e menită să prevină formarea în partea stângă a unui teritoriu negru imens. Astfel de mutări se numesc Uchikomi (a lovi, a zdrobi sau a invada). Nu vă îngrijoraţi, aceşti termeni japonezi nu trebuie memoraţi pentru a juca Go.

Acesta a fost un exemplu de început de joc, pentru a vă forma o idee despre mutările de deschidere.